Sałatka z truskawkami


Hej! Ostatnio raczyłam Was postami ze strojami dnia, dziś dla odmiany mam przepis na coś pysznego. Uwielbiam sałatki pod każdą postacią; jarzynowe, cezar, z krewetkami, tuńczykiem i makaronem - tak naprawdę zjem każdą. Korzystając z okazji, że możemy już kupić nasze, polskie truskawki mam dla Was pomysł na sałatkę właśnie z tym składnikiem. Bardzo prosta w wykonaniu, a zarazem efektowna i na pewno zachwyci wymagających gości.;)


Sposób wykonania

Sałatkę układamy warstwowo na dużym talerzu. Na początku kładziemy liście szpinaku i przyprawiamy go solą. Kroimy ser mozzarella na ćwiartki i obok każdego plasterka układamy łyżeczkę konfitury z truskawek oraz jogurtu greckiego.
Całość posypujemy prażonym słonecznikiem, kilkoma listkami świeżej bazylii, następnie polewamy oliwą z oliwek ( ja polecam kujawską z czosnkiem i bazylią). Na koniec kilka truskawek i odrobina sosu balsamicznego. 


Sałatkę można podawać z mięsem lub bez. 
Proponuję pierś z kurczaka lub indyka duszoną w tradycyjny sposób w curry i kurkumie.


Na talerzu oczywiście nie może zabraknąć ciepłych, chrupiących grzanek.



Smacznego ;)



38 komentarzy:

  1. Wygląda to przepięknie, a smakuje na pewno jeszcze lepiej! Uwielbiam połączenie owoców w sałatce z mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle witamin na jednym talerzu, super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ślinka cieknie od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie posiłki to ja lubię

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie posty , dziękuje Kasiu !!! Prosimy czesciej o takiej posty :-) świetne smakołyki i przepisy zawsze masz :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, pycha!
    peacelovemus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy składnik "mój" i w dodatku na jednym talerzu - lepiej być nie mogło,uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ahh ale głodna od razu się zrobiłam ; p
    Wygląda cudownie i pewnie tak smakuje *.*
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej kombinacji jeszcze ani nie jadłam ani nie robiłam .Wygląda smakowicie :)
    http://karuzelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie to wygląda:) Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pysznie! Chyba stworze takie cudo. /P.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychota! Tez jestem sałatkożercą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogę wiedzieć gdzie kupujesz sos balsamiczny i jakiej firmy?Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Lidlu jest dużo fajnych smakowych i klasycznych oraz w Almie, Delimie.

      Usuń
    2. Tak wiem ze jest duzo tego w sklepach ale właśnie chodzi mi o to który jest naprawdę dobry dlatego zapytałam.

      Usuń
  14. Oliwa, o której piszesz (z czosnkiem i bazylią), jest olejem rzepakowym ;) Mimo to, przepis super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. skąd są te talerze?? bardzo eleganckie, a sałatka super, też taką robię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kasiu a co jesz na śniadanie , może zrobisz kiedy jakiś post z przepisamy na sniadanie , obiad i kolacje , zrobione w całosc :-) bo naprawde świetne przepisy dodajesz , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. po zdjęciu myślałam, że to danie z restauracji:) taka kucharka to skarb:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Noo nie! Działasz na moje kubki smakowe :D

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam to połączenie, zawsze kiedy jest sezon na truskawki jem je pod każdą postacią

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie najbardziej urzekła lemoniada truskawkowa! A co, korzystajmy teraz z truskawek w 100%.

    ZAPRASZAM - http://lifefashionandcosmetics.blogspot.com/2014/06/wyjatkowe-stylizacje-wraz-z-fala-upaow.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedy wyniki konkursu o esthe? Sh na krolewskiej jaka jest pelna nazwa?

    OdpowiedzUsuń
  22. Kasiu, co to jest za napój? Po prostu sama woda z truskawkami czy coś innego, bo ma taki specyficzny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kasia co to za napój w szklankach? wygląda przepysznie <3 a na sałatkę mnie namówiłaś, postaram się zrobić w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny przepis, muszę spróbować, bo akurat mam świeży szpinak i truskawki w szklarni ;)
    F.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda lepiej niż smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudownie to wygląda na talerzu !!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie piszę komentarzy, ale tym razem muszę.
    To jest jedna z najlepszych sałatek jakie jadłam! <3
    Mój mąż nie mógł się nachwalić... chwalił i chwalił i chwalił... przez kolejne dni :D :)
    Dzięki wielkie za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy gorąco wszystkim i każdemu z osobna za komentarze! :)